احسان رضایی

یک توسعه دهنده

آموزش postman

در postman , / تاریخ ارسال 31-03-1396 / 0 نظر / آخرین ویرایش 25-01-1403

برای کار با postman نکته ی خاصی وجود نداره اما زیاد داخل وبلاگم جستجو میشه.

برنامه رو نصب و اجرا کنید. در قسمت بالا و سمت چپ:

postman-1

دو tab وجود داره، history تاریخچه درخواست هایی که ارسال کردینُ نشون میده و اگر بخواهید اونها save کنید در tab دوم یعنی قسمت collection قرار میگیره. collection مجموعه ای از درخواست های شماست که در واقع اونها رو علاوه بر ذخیره کردن دسته بندی هم میکنه. از collection میتونید export بگیرید و به عنوان یک backup نگهداریش کنید.

در بالای همین قسمت دو بخش دیگه هم قابل مشاهده است، runner تمام درخواست های یک مجموعه(collection) رو به صورت گروهی اجرا میکنه. امکان import درخواست ها و همچنین export نتایج وجود داره. هدف این بخش اجرا و تست یک مجموعه است.

بخش import همونطور که از نامش پیداست امکان اضافه کردن اطلاعات رو بهتون میده. این اطلاعات میتونه collection, environment, data dump, curl command یا یک RAML / WADL / suagger(v1/v2) / runscope باشه.

در قسمت اصلی برنامه:

postman-2

میتونید چندین درخواست با افزودن tab کنار هم داشته باشید. در تصویر بالا و کمی پایین تر از tab ها جایی که باید URL و متد درخواست رو مشخص کنید پیداست. با کلیک روی Send درخواست شما ارسال میشه و باید منتظر بمونید تا پاسخی دریافت کنید.

در قسمت authorization انواع روش های احراز هویت رو برای استفاده در اختیارتون قرار داده.

یک درخواست میتونه header های مختلفی داشته باشه، برای افزودن header که به صورت key/value مشخص میشه به این بخش(header) مراجعه کنید.

postman-3

اطلاعاتی که همراه با درخواست باید ارسال بشه در قسمت body قابل تعریف هست. این اطلاعات میتونه از انواع و قالب های مختلفی باشه مثل انواع form-data، raw ویا قالب های key/value، JSON و... .

postman-4

مثال، سایت freegeoip.net یک api برای دریافت اطلاعات ip به طور رایگان در دسترس همه قرار داده. داخل توضیحاتش نوشته که:

API

The HTTP API takes GET requests in the following schema

freegeoip.net/{format}/{IP_or_hostname}

Supported formats are: csv, xml, json and jsonp. If no IP or hostname is provided, then your own IP is looked up

آدرس که مشخصه و فقط باید IP مورد نظر و قالب پاسخ به درخواستم رو جایگزین کنم. متد رو هم که GET تعریف کرده. پس داخل postman درخواستی به صورت زیر ارسال میکنم. من در قسمت header که عدد 11 رو نشون میده چیزی تعریف نکردم و خود postman به طور خودکار header های مورد نیاز رو مشخص کرده.

postman-4

پیشنهاد

کتاب‌ها

کتاب الگوهای طراحی به بیان ساده(design patterns / دیزاین پترن)

در مهندسی نرم افزار، design patterns(الگوهای طراحی) راه حل‌های قابل استفاده برای مشکلاتی هستند که معمولاً در طراحی نرم‌افزار اتفاق می افتند.

طرح های از پیش ساخته شده‌ای که می‌توانید برای حل مشکلات آن‌ها را سفارشی کنید. شما نمی‌توانید یک الگو را با جستجو در stackoverflow پیدا و در برنامه خود کپی کنید. الگو ها یک قطعه کد خاص نیستند، مفاهیم کلی برای حل مشکلات خاص هستند. شما باید با درک این مفاهیم آن‌ها را در برنامه خود پیاده‌سازی کنید.

کتاب refactoring / ریفکتورینگ

Refactoring مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که به منظور اصلاح و بهبود کدهای قبلی بدون تغییر در عملکرد و رفتارشان جهت خوانایی، کارامدی و قابلیت نگهداری بیشتر انجام می‌شود.

در کتاب Refactoring اثر Martin Fowler نوشته شده: refactoring تکنیک مرتب/منظم سازی برای تجدید ساختار کد موجود است. تغییر ساختار داخلی کد بدون تغییر رفتار خارجی آن.

refactoring یک سرمایه‌گذاری و راه حلی برای مقابله با کد کثیف و بدهی فنی است که باعث کاهش هزینه‌های توسعه نرم‌افزار در آینده خواهد شد.

ارسال نظر