احسان رضایی

یک توسعه دهنده

حل مشکل تایپ فارسی در phpstorm

در PHP , / تاریخ ارسال 24-03-1395 / 4 نظر / آخرین ویرایش 08-01-1403
مهم!
از تاریخ انتشار این مطلب زمان زیادی میگذره و میدونیم در حرفه ما سرعت پیشرفت و توسعه چقدر زیاده. من این مطلب قدیمی رو پاک نکردم چون ممکنه همچنان برای شما مفید باشه اما به خاطر داشته باشید در حال حاضر شاید نسخه های جدید و تغییرات این نوشته رو از دور خارج کرده باشن.

phpstorm از نسخه 2016 به بعد زبان فارسی رو به خوبی پشتیبانی میکنه.
برای حل مشکل فارسی نویسی در نسخه های 9 به بالا (تا قبل از 2016)  مراحل زیرُ انجام بدین:

1- در محل نصب نرم افزار فایل idea.properties رو پیدا کنید
2- با یک ادیتور مثل notepad بازش کنید و خط زیرُ به انتهای فایل اضافه کنید:

editor.new.rendering=true

3- یک بار phpstrom رو ببندید و دوباره باز کنید.

پ.ن: موردی که خیلی وقت پیش نوشته شده بود رو در همون زمان خودم شخصا تست کرده بودم و جواب گرفتم. الان حتما از نسخه های جدید استفاده کنید.

 

پیشنهاد

کتاب‌ها

کتاب الگوهای طراحی به بیان ساده(design patterns / دیزاین پترن)

در مهندسی نرم افزار، design patterns(الگوهای طراحی) راه حل‌های قابل استفاده برای مشکلاتی هستند که معمولاً در طراحی نرم‌افزار اتفاق می افتند.

طرح های از پیش ساخته شده‌ای که می‌توانید برای حل مشکلات آن‌ها را سفارشی کنید. شما نمی‌توانید یک الگو را با جستجو در stackoverflow پیدا و در برنامه خود کپی کنید. الگو ها یک قطعه کد خاص نیستند، مفاهیم کلی برای حل مشکلات خاص هستند. شما باید با درک این مفاهیم آن‌ها را در برنامه خود پیاده‌سازی کنید.

کتاب refactoring / ریفکتورینگ

Refactoring مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که به منظور اصلاح و بهبود کدهای قبلی بدون تغییر در عملکرد و رفتارشان جهت خوانایی، کارامدی و قابلیت نگهداری بیشتر انجام می‌شود.

در کتاب Refactoring اثر Martin Fowler نوشته شده: refactoring تکنیک مرتب/منظم سازی برای تجدید ساختار کد موجود است. تغییر ساختار داخلی کد بدون تغییر رفتار خارجی آن.

refactoring یک سرمایه‌گذاری و راه حلی برای مقابله با کد کثیف و بدهی فنی است که باعث کاهش هزینه‌های توسعه نرم‌افزار در آینده خواهد شد.

ارسال نظر

مجید در تاریخ 1396/07/19 - 11:06 نوشته
سلام، من این مشکل رو توی phpstorm 2017.2.1 دارم همچنان، راه حل شما رو هم انجام دادم اما باز درست نشد. پیشنهاد دیگه ای ندارین؟
پاسخ احسان:

سلام، الان از 2017.1.2 استفاده میکنم و چنین مشکلی ندارم. راه حلی که دادم برای نسخه های 9 و یا پایینتر بود.

پیمان در تاریخ 1396/12/09 - 12:19 نوشته
من این کارو کردم وای مشکل حل نشد به حرف ه گیر میده مثلا شما بنویس گروه ببین درست کار میکنه
پاسخ احسان:

اووووووو! خدا بیامرزتش!! نسخه های جدیدش رو نصب کن پسر، من کجا اون نسخه رو برای تست پیدا کنم :دی ، ولی یادمه اون زمان که دنبال راه حل میگشتم با اطلاعاتی که داخل این مطلب آوردم تست کردم و مشکلم حل شد.

سعید در تاریخ 1397/03/05 - 23:55 نوشته
من 2018 رو هم نصب کردم بازم مشکل دارم اصلا فارسی نشون نمیده این شکلی نشون میده ±Û³Û¹Û· - Û°Û³- ÛµÛ¸ سلام
پاسخ احسان:

این طرزی که فارسی رو به شما نشون میده حداقل برای من اتفاق نیوفتاده تا بتونم تست کنم. اما احتمال میدم مشکل از فونت باشه. میتونید یه فونت دیگه برای محیط phpstorm انتخاب کنید مثل tahoma که فارسی رو هم پشتیبانی میکنه و ببینید آیا همچنان مشکل برقرار هست یا نه.

قاسم در تاریخ 1397/09/08 - 10:07 نوشته
سلام مشکل اصلی من با phpStorm واسه متن فارسی کامنت هست که فونتش خوانا نیست و شبیه نستعلیق هست در صورتی که چنین فونتی من تو سیستمم ندارم ! این مشکل براتون پیش اومده؟ چطوری حل میشه