احسان رضایی

یک توسعه دهنده

درس های yii2 شماره 9: اضافه کردن application های بیشتر

در yii2 , / تاریخ ارسال 28-09-1395 / 0 نظر / آخرین ویرایش 10-10-1402

در قالب advanced به طور پیشفرض frontend از backend جدا شده. با این وجود شاید برایتان کافی نباشد و مثلا نیاز به application دیگری با عنوان blog داشته باشید.

برای اضافه کردن application جدید مراحل زیر را انجام دهید:

1) از frontend کپی گرفته و نام آن را به blog تغییر دهید، این کار را برای environments/dev/frontend و environments/prod/frontend نیز انجام دهید(کپی و تغییر نام به blog).

2) در application جدیدی که ایجاد کردین تمام namespace های frontend را به blog تغییر دهید.

3) در common\config\bootstrap.php کد زیر را اضافه کنید:

Yii::setAlias('blog', dirname(dirname(__DIR__)) . '/blog');

4) در خط فرمان از دستور php init استفاده کنید و فقط توجه داشته باشید که اگر قبلا پروژه را init کرده اید نباید دوباره frontend و backend را initialize کنید(در هنگام init به شما اخطار داده میشود که میتوانید جلوی سوال پرسیده شده در خط فرمان no را تایپ کنید) 

پیشنهاد

کتاب‌ها

کتاب الگوهای طراحی به بیان ساده(design patterns / دیزاین پترن)

در مهندسی نرم افزار، design patterns(الگوهای طراحی) راه حل‌های قابل استفاده برای مشکلاتی هستند که معمولاً در طراحی نرم‌افزار اتفاق می افتند.

طرح های از پیش ساخته شده‌ای که می‌توانید برای حل مشکلات آن‌ها را سفارشی کنید. شما نمی‌توانید یک الگو را با جستجو در stackoverflow پیدا و در برنامه خود کپی کنید. الگو ها یک قطعه کد خاص نیستند، مفاهیم کلی برای حل مشکلات خاص هستند. شما باید با درک این مفاهیم آن‌ها را در برنامه خود پیاده‌سازی کنید.

کتاب refactoring / ریفکتورینگ

Refactoring مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که به منظور اصلاح و بهبود کدهای قبلی بدون تغییر در عملکرد و رفتارشان جهت خوانایی، کارامدی و قابلیت نگهداری بیشتر انجام می‌شود.

در کتاب Refactoring اثر Martin Fowler نوشته شده: refactoring تکنیک مرتب/منظم سازی برای تجدید ساختار کد موجود است. تغییر ساختار داخلی کد بدون تغییر رفتار خارجی آن.

refactoring یک سرمایه‌گذاری و راه حلی برای مقابله با کد کثیف و بدهی فنی است که باعث کاهش هزینه‌های توسعه نرم‌افزار در آینده خواهد شد.

ارسال نظر