احسان رضایی

یک توسعه دهنده

درس های yii2 شماره 23: بهینه سازی SEO با pretty URLs برای صفحه بندی ها

در yii2 , / تاریخ ارسال 08-07-1396 / 0 نظر / آخرین ویرایش 24-11-1402

در ادامه مطلب قبلی که به اصطلاح آدرس صفحات رو قشنگشون کردیم! یا به عبارت دیگه اونها رو به شکلی تغییر دادیم که گوگل دوست داره و برای کاربران هم قابل فهم تره میرسیم به صفحه بندی ها که به طور پیشفرض چیزی مثل http://example.com/schools/schoolTitle?page=2 میمونه. تصمیم بر اینه که صفحه بندی به صورت http://example.com/schools/schoolTitle/2 تغییر کنه. فایل پیکره بندی yii رو باز کنید چون لازمه به urlManager یک قانون جدید اضافه کنیم.

$config = [
        // ...
        'urlManager' => [
            // ...
            'rules' => [
              'schools/<title:\w+>/<page:\d+>' => 'site/schools', // new rule
              'schools/<title:\w+>' => 'site/schools',
            ],
        ],
        ....

 میتونید برای مشاهده قانون های بیشتر نگاهی به urlManager رسپینا بندازید.

همین :)

پیشنهاد

کتاب‌ها

کتاب الگوهای طراحی به بیان ساده(design patterns / دیزاین پترن)

در مهندسی نرم افزار، design patterns(الگوهای طراحی) راه حل‌های قابل استفاده برای مشکلاتی هستند که معمولاً در طراحی نرم‌افزار اتفاق می افتند.

طرح های از پیش ساخته شده‌ای که می‌توانید برای حل مشکلات آن‌ها را سفارشی کنید. شما نمی‌توانید یک الگو را با جستجو در stackoverflow پیدا و در برنامه خود کپی کنید. الگو ها یک قطعه کد خاص نیستند، مفاهیم کلی برای حل مشکلات خاص هستند. شما باید با درک این مفاهیم آن‌ها را در برنامه خود پیاده‌سازی کنید.

کتاب refactoring / ریفکتورینگ

Refactoring مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که به منظور اصلاح و بهبود کدهای قبلی بدون تغییر در عملکرد و رفتارشان جهت خوانایی، کارامدی و قابلیت نگهداری بیشتر انجام می‌شود.

در کتاب Refactoring اثر Martin Fowler نوشته شده: refactoring تکنیک مرتب/منظم سازی برای تجدید ساختار کد موجود است. تغییر ساختار داخلی کد بدون تغییر رفتار خارجی آن.

refactoring یک سرمایه‌گذاری و راه حلی برای مقابله با کد کثیف و بدهی فنی است که باعث کاهش هزینه‌های توسعه نرم‌افزار در آینده خواهد شد.

ارسال نظر